مدیرکل کار،تعاون و امور اجتماعی خوزستان خبر داد:

نیوز هوشمند صفایی  مدیر کل کار،تعاون و امور اجتماعی استان خوزستان در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار داشت:  به علت مشکلات مالی یکصد واحد صنعتی این استان در حال ورشکسته شدن و تعطیلی هستند که در صورت تعطیلی این واحد ها 10 هزار نفر به تعداد بیکاران استان افزوده خواهد شد .

وی افزود:با توجه به مشکلات این واحد های صنعتی در صورتی که تا دو ماه آینده به شرایط این واحد رسیدگی جدی نشود شاهد تعطیلی و افزایش بیکاران خواهیم بود.

مدیر کل کار،تعاون و امور اجتماعی استان خاطر نشان ساخت: در شهرک های صنعتی استان خوزستان 300 تا 400 واحد صنعتی وجود دارد که با گرفتن تسهیلات بانکی اقدام به ساخت سوله کرده اند و با گران شدن قیمت مصالح نتوانسته اند کار سوله ها را به پایان برسانند و اکنون به افرادی بدهکار به بانک ها تبدیل شده اند.

وی افزود: بر اساس سرشماری نفوس سال 90 بیش از 45 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان خوزستان وجود داشت که در سال جاری این تعداد به 100 هزار نفر می رسد.

هوشمند صفایی تصریح کرد:در دستورالعملی از سوی رییس جمهور قرار شد که در سال جاری با همکاری بانک مرکزی و بانک های عامل مبلغ 84 هزار میلیارد ریال در بخش اشتغال به استان ها اختصاص داده شود که دراین زمینه هنوز بانک ها همکاری نداشته اند.

وی گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در ابتدا با انگیزه ایجاد اشتغال وارد کار می شوند اما با گذشت مدتی مشکلات موجب دلسردی آنان می شود .

 مدیر کل کار،تعاون و امور اجتماعی استان خوزستان افزود: با توجه به وضعیت استان خوزستان در بخش زیر ساخت ها و همچنین آب و هوا سرمایه گذاران به اشتیاقی برای این کار در این استان ندارند.

صفایی با بیان اینکه در استان خوزستان تنها دولت است که می تواند سرمایه گذاری کند بیان کرد: در شرایط فعلی تنها سرمایه گذاری از سوی دولت است که می تواند مشکلات اشتغال این استان را حل کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:51 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |